در مطلب روف گاردن چیست توضیح دادیم که این روزها استفاده بهینه از پشت بام یا همان روف گاردن، دلیلی شده تا ساکنین بتوانند محیطی لذت بخش برای دورهمی‌ها داشته باشند. هر مراسمی بهانه خوبی برای کباب کردن و طبخ در فضای باز است. با این حال، برای اینکه دوستان و اقوام را شگفت زده کنید، باید خود را به تمام لوازم ضروری به خصوص باربیکیو پشت بام یا باربیکیو روف گاردن برای آشپزی در فضای باز مجهز کنید.

وقتی روزهای آفتابی فرا می‌رسند، تنها یک کار وجود دارد که همه ما دوست داریم انجام دهیم: یک کباب خوب با دوستان در پشت بام یا تراس ترتیب دهیم و گوشت و سبزیجات را روی باربیکیو بپزیم. و اگر روف گاردن یا حتی یک تراس بسیار بزرگ دارید، حتما باید یک باربیکیو خوب بخرید.
باربیکیو سبکی از آشپزی است که به شما امکان می‌دهد، همزمان آشپزی کنید و از محیط نیز لذت ببرید. کسانی که قبلاً به باربیکیو عادت کرده‌اند، علاوه‌بر مقدار مناسب زغال، می‌دانند که لوازم جانبی برای پخت و پز در فضای باز، چقدر مهم هستند. به عنوان مثال، کوره‌های فولادی برای پخت صحیح گوشت، ماهی و هر چیز دیگری ضروری هستند. عملاً همه انواع آنها در بازار وجود دارد.

نکاتی برای خرید باربیکیو پشت بام

علاوه‌بر نوع سوختی که هنگام خرید باربیکیو پشت بام باید به آن توجه شود، اندازه آن نیز باید در نظر گرفته شود. اگر می‌خواهید از باربیکیو Barbecue برای افراد زیادی استفاده کنید، یک مدل بزرگ با سطح پخت بزرگ و شاید یک یا دو شعله جانبی اضافی برای تهیه سس و مخلفات پیشنهاد می‌شود. با این حال، اگر به دنبال یک باربیکیو با صرفه جویی در فضای کوچک هستید، بهتر است یک مدل تاشو یا چرخ‌دار را انتخاب کنید.
هنگام خرید باربیکیو پشت بام، ایده‌آل این است که یک محصول با کیفیت بالا انتخاب کنید که جنبه زیبایی همیشه با جنبه کاربردی و کاربردی بودن استفاده یکپارچه باشد. طیف وسیعی از باربیکیوهای چوبی و زغالی با سازه بتنی و باربیکیوهای گازی فولادی چرخدار یا ثابت را خواهید یافت. بنابراین بسته به سلیقه و فضایی که در اختیار دارید، برای خرید باربیکیو پشت بام اقدام کنید.

طراحی باربیکیو پشت بام

طراحی باربیکیو پشت بام عموما به صورتی است که بیشتر نزدیک به مبلمان روف گاردن و محلی که برای نشستن در نظر گرفته شده است، صورت می‌گیرد. برای اینکه بتوانید باربیکیو را به سبکی دلخواه و همگام با روف گاردن بسازید، بهتر است قبل از اقدام برای خرید آن، ابتدا طراحی باربیکیو روف گاردن را انجام دهید. با این کار می‌توانید سبک مورد نظر را طبق سلیقه و همینطور بودجه‌ای که برای این منظور در نظر گرفته‌اید را به راحتی انتخاب کنید.
طراحی باربیکیو روف گاردن این روزها توسط شرکت‌های فعال در این زمینه در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. شما هزینه را اعلام خواهید کرد و طبق نظرتان، باربیکیو مورد علاقه و مناسب را انتخاب خواهید نمود.

قیمت باربیکیو پشت بام چگونه محاسبه می‌شود ؟

اگر بخواهید از قیمت باربیکیو پشت بام مطلع شوید، همچون آلاچیق روف گاردن یا کفپوش و سایر عناصر نیازی به محاسبه دقیق نخواهد بود. تنها با یک تحقیق ساده در زمانی کم، می‌توانید اطلاعات لازم را بدست آورید. اما عموما شرکت‌هایی که در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن فعالیت دارند، قیمت باربیکیو روف گاردن را بر اساس طرح ارائه شده، سایز و نوع آن تعیین خواهند کرد.

انواع باربیکیو پشت بام کدامند ؟

انواع باربیکیو روف گاردن در بازار وجود دارد: زغالی، گازی یا برقی، ثابت یا چرخدار، فقط کافیست نوع مناسب خود را انتخاب کنید.
کباب‌های زغالی مطمئناً مورد استقبال دوستداران واقعی گوشت کبابی هستند، زیرا طعم دودی معمولی را به گوشت می‌دهند. با این حال، آنها نقطه ضعف تولید دود زیاد را دارند و بنابراین برای کسانی که در روف گاردن رفت و آمد دارند، می‌تواند مناسب باشد.

در این مورد کباب‌های گازی نیز می‌توانند راه حل مناسبی باشند، زیرا دود کمی تولید می‌کنند و در عین حال گوشت یا هر چیز دیگری را بی‌عیب و نقص می‌پزند.
در نهایت کباب‌های برقی آنقدر دود کمی تولید می‌کنند که حتی می‌توان از آن‌ها در خانه نیز استفاده کرد (البته اگر اندازه کوچکی داشته باشند) معمولاً کیفیت پایینی دارند و در نتیجه کیفیت مواد پخته پخته شده کاهش می‌یابد.

ملزومات جانبی باربیکیو پشت بام

هر کسی که خود را در مقابل باربیکیو، کباب پز یا اجاق‌های آشپزخانه در فضای باز قرار می‌دهد، باید بتواند با خیال راحت این کار را انجام دهد. به طور خلاصه، شما به همه لوازم جانبی نیاز دارید که به شما امکان می‌دهد، هر غذایی را بدون سوختن بپزید و شاید بتوانید گوشت و … را روی گریل بچرخانید، بدون اینکه همه چیز خراب شود.

فردی که فضایی برای سازماندهی کباب با دوستان دارد یا از روف گاردن برای سپری کردن اوقات فراغت انتخاب می‌کند، نمی‌تواند بدون لوازم جانبی همچون: انبر، چنگال، بیل و سایر وسایل مورد نیاز برای رسیدگی به غذا و طبخ، عملی و ایمن باشد. در مجموعه ایران روف مجموعه‌های کاملی در مواردی وجود دارد که تقریباً شامل همه چیز است.

چه چیزی در تابستان بهتر از برگزاری یک باربیکیو در فضای باز در جمع عزیزانتان است؟ برای کسانی که روف گاردن یا فضای بیرونی دارند، اولین قدم این است که بدون از دست دادن ایمنی، محل قرار دادن باربیکیو پشت بام را انتخاب کنند. از مدل‌های متنوع گرفته تا مکان، هیچ چیز را نباید به شانس واگذار کرد. برای جلوگیری از اشتباه، یک راهنما همراه با قوانین اصلی است که باید رعایت کنید.

قوانین اصلی در هنگام قرار دادن باربیکیو پشت بام

چه در پشت بام و چه در تراس، قوانین عقل سلیمی وجود دارد که باید در هر صورت رعایت شود، تا از ایمنی ساکنان و مهمانان محافظت شود، مانند:
-منطقه پخت و پز را مرتب نگهداری کنید
-ایستگاه پخت و پز را بدون مراقبت رها نکنید
-کودکان و حیوانات خانگی را از منقل دور نگه دارید
-باربیکیو را روی یک تکیه گاه بنایی مقاوم قرار دهید
– یک سطل شن و یک شلنگ آبیاری در نزدیکی محل پخت و پز داشته باشید
-باربیکیو را دور از درختان، پوشش گیاهی، سایبان قرار دهید، مگر اینکه آشپزخانه فضای باز مجهز به یک هود تنفسی باشد
– پس مانده‌های خاکستر و زغال چوب را در زباله‌ها دور نریزید، قبل از تمیز کردن باربیکیو از خاموش بودن کامل و سرد بودن ذغال آن اطمینان حاصل کنید

محل قرار دادن باربیکیو قابل حمل

مدل قابل حمل کاربردی‌ترین نوع باربیکیو است، زیرا می‌توان آن را هر زمان که بخواهید در نقطه دیگری از پشت بام یا تراس قرار دهید. اما انتخاب باید با دقت انجام شود.
اولین جنبه‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد، پایه است که باید مستحکم و مقاوم باشد تا از افتادن آن حین استفاده جلوگیری شود. سپس باید باد را بررسی کنید و جهت وزش باد را حدس بزنید تا دود وارد آپارتمان‌های دیگر نشود.
گرچه در روف گاردن این مورد به ندرت اتفاق خواهد افتاد. در نهایت، فضای اطراف باربیکیو باید به اندازه کافی آزاد باشد تا به فردی که در حال پخت و پز است، اجازه حرکت آزادانه دهد.

محل ساخت باربیکیو پشت بام

برخلاف باربیکیو پرتابل، با ساخت باربیکیو روف گاردن، دیگر نمی‌توانید نظر خود را تغییر دهید، بنابراین انتخاب مکان باید دقیق باشد. همچون دیگر عناصری مانند کفپوش روف گاردن یا آلاچیق این عنصر هم اگر ساخته شود، تغییر و جابجایی آن غیر ممکن یا سخت خواهد شد. هیچ قانون مشخصی در اینباره وجود ندارد و قوانین اغلب بسته به شهرداری تغییر می‌کند. سازه باید در نقطه‌ای مناسب در پشت بام یا تراس قرار گیرد، دسترسی آسان داشته باشد. از همه مهم‌تر فضایی در اطراف آن هم برای کباب کردن ایمن و هم برای مراقبت از نگهداری بدون مانع داشته باشد.

علاوه‌بر انتخاب مکان و مدل باربیکیو، انتخاب نوع منبع تغذیه نیز ضروری است. برای نسخه LPG یا سیلندر، همه آنها باید علامت CE را داشته باشند و کاملاً در فضای باز قرار گیرند.
در مورد سوخت گیری با چوب و زغال، مهم است که در استفاده از آنها زیاده روی نکنید. باربیکیو را خیلی نزدیک به فضای نشستن یا محلی که دارای پوشش گیاهی سرسبز است نسازید. بلکه باربیکیو را در فضایی با تهویه بیشتر و محیطی مناسب با آزادی حرکت قرار دهید.