پایه

هوم گاردن یا باغ خانگی چیست ؟

هوم گاردن یا باغ خانگی چیست ؟
در پاسخ به این سوال که هوم گاردن چیست یک افزودنی زیبا و متمایز محسوب می‌شود. زیرا می‌توانید انواع مختلفی از گیاهان مانند : گل رز، سبزیجات، گیاهان معطر و غیره را در آن پرورش دهید. همانطور که در مطلب روف گاردن چیست نیز اشاره شد، باغچه در خانه یا پشت بام مزایای زیادی دارد، حتی اگر مساحت آن کم یا کوچک باشد. وجود عنصر گیاهی در خانه تأثیر ویژه‌ای در رفع استرس و انرژی منفی دارد و به احساس راحتی و آرامش کمک می‌کند. زیرا هوا را تصفیه می‌کند و اکسیژن مورد نیاز برای تنفس را تولید می‌کند و به شما کمک می‌کند تا اوقات فراغت خود را سپری کنید. اکنون می‌توانید به راحتی هوم گاردن را چه در حیاط، چه در بالکن و چه در آشپزخانه داشته باشید و گیاهان مورد علاقه خود را پرورش دهید.

هوم گاردن یا باغ خانگی همچون سایر فضاهایی مانند روف گاردن یا بام سبز به ما امکان می‌دهد، محیط‌های دلپذیر و راحت ایجاد کنیم که رفاه مردم را ارتقا می‌دهد. هوم گاردن یا باغ خانگی می‌تواند محیطی برای طراحی داخلی خانه باشد که انرژی بسیار مثبتی به ما انتقال می‌بخشد.

کاربرد عناصر در هوم گاردن یا باغ خانگی

کاربرد عناصر در هوم گاردن یا باغ خانگی

کاربرد عناصر در هوم گاردن یا باغ خانگی

در هوم گاردن می‌توان از دیوار سبز یا گرین وال که دیواری از پوشش گیاهی است و اغلب در پاسیو یا روف گاردن و تراس گاردن کاربرد دارد، استفاده کرد. اما در حال حاضر در محیط‌های داخلی و خصوصی مانند روف گاردن طرفداران بسیاری دارد.

گیاهان و درختچه‌های انتخاب شده برای هوم گاردن که نیاز به نگهداری ساده و محدود دارند، در ساختارهای ویژه‌ای همچون فلاورباکس روف گاردن قرار می‌گیرند که از گیاهان و گل‌های تزئینی همیشه سبز و زنده است. هنگام ایجاد هوم گاردن یا باغ خانگی، همچنین لازم است یک سیستم آبیاری کافی ارزیابی کنید، که مستقل است و نیازی به مداخله دستی ندارد.

تزیین فضای سبز یک امر ضروری است و ما هر چه بیشتر با طبیعت ارتباط برقرار کنیم مزایای آن را به خانه خود می‌آوریم که باعث بهبود کیفیت هوا می‌شود. گیاهان علاوه‌بر تاثیر مثبت بر رفاه ما، راه حل عالی برای زیباسازی محیط داخلی هستند.

باغ خانگی به طرح‌های منحصر به فرد و قابل شخصی‌سازی و کاملاً طبیعی جان می‌بخشد که در آن‌ها رنگ سبز قهرمان مطلق است. این باغ‌های سبز مدتی است که در محیط‌های تجاری نیز که نیاز به ایجاد فضاهای راحت و خصوصی برای کار دارند، خود را تثبیت کرده است. اما به راحتی می‌توانند به یک عنصر دکور اصلی و مد روز تبدیل شوند تا محیط را خاص کنند.

ابعاد یک هوم گاردن می‌تواند متفاوت باشد، همچنین گونه‌هایی که آن را تشکیل می‌دهند بر اساس نتیجه زیبایی شناختی نهایی که می‌خواهید به دست آورید، انتخاب شود.

نکات مهم مراقبت از هوم گاردن چیست ؟

نکات مهم مراقبت از هوم گاردن چیست ؟

نکات مهم مراقبت از هوم گاردن چیست ؟

یک راه حل وجود دارد: استفاده هوشمندانه و خلاقانه از محیط‌های خانگی، ایجاد باغی سرسبز در خانه

ابتدا مکان را انتخاب می‌کنید. محیطی که میزبان باغ خانگی خواهد بود همچون تراس گاردن، بهتر است در معرض اشعه‌های خورشید باشد. نور خورشید برای گیاهان ضروری و حیاتی است، اما به یاد داشته باشید که آنها را در معرض نور بسیار قوی قرار ندهید که به آنها آسیب می‌رساند.

محیط انتخاب شده باید دمای ثابتی داشته باشد. گیاهان قدردان تغییرات ناگهانی دما نیستند، به همین دلیل لازم است از نصب باغ خانگی در نزدیکی رادیاتور، فن یا موارد مشابه خودداری شود.

مزایای هوم گاردن چیست ؟

  1.  توانایی گیاهان در تبدیل به اکسیژن و بهبود کیفیت هوا
  2. جلوگیری از بیماری‌هایی  مانند : مشکل در تمرکز، تحریک دستگاه تنفسی و خستگی
  3. هوم گاردن یا ایجاد فضای سبز در خانه علاوه‌بر رفاه مردم، در روحیه مثبت افراد نقش بسزایی دارد
  4. هوم گاردن قادر به بهبود تنظیم رطوبت و دمای داخلی و جلوگیری از تغییرات بیش از حد در فصول گرم کمک می‌کند
  5. هوم گاردن عایق صوتی را تضمین می‌کند
مزایای هوم گاردن چیست ؟

مزایای هوم گاردن چیست ؟

ساخت هوم گاردن در زمستان !

باغ زمستانی تاریخ واقعاً شگفت انگیزی دارد. این ساختارها در قرن شانزدهم به شمال اروپا گسترش یافت.

یک باغ خانگی زمستانی با دیوارهای شیشه‌ای شفاف که محفوظ از برف و باران است و داخل آنرا آن سیستم گرمایشی قرار داده می‌شود و برای این فضا باید از گیاهان همیشه سبز استفاده کرد که گرما به گیاهان آسیبی وارد نکند.

گلخانه محیطی است که به حفاظت از گیاهان در فصول مختلف اختصاص داده شده است. اما زمانی که قوانین معماری جدید، یعنی سبک آرت نوو تعریف شد، به حداکثر شکوه خود رسیدند.

سیستم‌های هوشمند برای رشد گیاهان و سبزیجات در هوم گاردن

داشتن سبزی و میوه تازه در خانه آرزوی افراد بسیاری است. اما برای میزبانی باغ سبزی نیاز به کار زیاد، توجه مداوم و بالاتر از همه فضای کافی دارید. کسانی که در شهر زندگی می‌کنند، نباید از رویای این که بتوانند طعم سبزیجات تازه را بچشند دست بردارند. حتی باغ سبزیجات نیز تکامل یافته است و خود را به نسخه تکنولوژیکی خود تبدیل کرده است.

به لطف کشت هیدروپونیک، می‌توان به راحتی خود را وقف رشد گل‌ها، گیاهان و سبزیجات کرد. همه به طور مستقیم در خانه و بدون صرف و تلاش بیش از حد در مدیریت فضای سبز کمک خواهند کرد.

ساخت هوم گاردن

ساخت هوم گاردن

هوم گاردن مجهز به هیدروپونیک چگونه کار می‌کند ؟

این دستگاه‌های فن‌آوری از قبل با هر عنصر لازم برای رشد سالم و قوی گیاهان ما مجهز شده‌اند. با یک سیستم آبیاری یکپارچه و یک سیستم روشنایی، باغ هوشمند اتوماسیون خانگی ایجاد می‌شود. و پاسخی ساده برای کسانی است که زمان کمی برای سرمایه گذاری در مراقبت از فضای سبز دارند. با یک ضربه بر روی تلفن هوشمند خود، برنامه‌های کاربردی مرتبط با گلخانه‌های هوشمند، تمام اطلاعات لازم برای رشد موفقیت آمیز گیاهان را ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *