گیاهان به زیبایی و آراستگی فضاهای داخلی و به خصوص خارجی کمک می‌کنند. گلدان یا فلاورباکس راه حلی ایده‌آل برای میزبانی از گیاهان گلدار با اندازه معین در پشت بام، بالکن، تراس یا در باغ هستند. در این مطلب از ایران روف گاردن راهنمایی کوتاه برای یافتن مناسب‌ترین فلاورباکس پشت بام آورده شده است. ایجاد فضای سبز منحصر بفرد باید از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد و رشد درختچه‌ها، پرچین‌ها، گیاهان و گل‌های تزئینی و درختان میوه را تشویق کند.

فلاورباکس پشت بام شریک فضای باز شما است و می‌تواند به شما کمک کند، این محیط را به مکانی معتبر و البته دلنشین تبدیل کنید. هنگام انتخاب تمام عناصر اصلی و جانبی برای روف گاردن، فلاورباکس راه حلی ساختاری و مناسب برای زیباتر نمودن آلاچیق یا مبلمان فضای باز خواهد بود.

قبل از خرید فلاورباکس به چه نکاتی توجه کنیم ؟

هنگام خرید فلاورباکس همچون سایر عناصر مانند مبلمان روف گاردن از جمله مواردی که باید به آن توجهی ویژه شود، انتخاب صحیح محصول است. اینکه شما متریالی را در نظر بگیرید که در فضای باز و بیرونی آسیب ندیده و دوام بالایی داشته باشد. همچنین انتخاب دقیق ابعاد و اعماق هنگام خرید فلاورباکس نیز از مواردیست که باید در نظر گرفته شود.
اگر شما قصد خرید فلاورباکس پشت بام را دارید، وزن نیز حائز اهمیت خواهد بود. به همین علت است که باید به وزن متریال نیز دقت نمایید. این روزها محصولات نوین و کاربردی همچون چوب پلاست با وزنی نسبتا سبک مناسب هر فضای باز از جمله روف گاردن و پشت بام به بازار عرضه شده است که کار را برای شما آسان خواهد کرد.

قیمت فلاورباکس پشت بام چگونه محاسبه خواهد شد ؟

مواردی که پیش‌تر برای خرید فلاورباکس به آنها اشاره شد، قطعا تاثیری مستقیم در قیمت فلاورباکس خواهد داشت. اینکه چه محصولی برای ساخت فلاورباکس در نظر می‌گیرید یا چه اعماق و ابعادی را انتخب می‌کنید، از جمله موارد تاثیر گذار در قیمت فلاورباکس خواهد بود.

چرا از فلاورباکس در پشت بام استفاده کنیم ؟

برای تجهیز پشت بام یا تراس، فلاورباکس نیز مانند کفپوش روف گاردن یا مبلمان و آلاچیق از جمله عناصر کاربردی بوده که علاوه‌بر زیبایی با ارزش، برای هر نوع فضایی، حتی پشت بام یا بالکن‌هایی که امکان سوراخکاری وجود ندارد، استراتژیک هستند.
هنگام ساخت روف گاردن یا تراس گاردن، به دلایلی که به معماری ساختمان مربوط می‌شود یا اینکه عایق رطوبتی کف آسیب نبیند، بهترین راهکار و ایده، استفاده از فلاورباکس است. که با ارائه فلاورباکس‌های متنوع در اشکال و اندازه‌های مختلف، طراحی و تولید می‌شود. این گلدان‌ها عموما براساس نیازهای مشتری برای وزن و موقعیت محیط روف گاردن یا تراس، به مشتریان ارائه می‌شود. بسته به شرایط، گلدان‌ها در طرفین یا دورتا دور پشت بام متصل می‌شوند.
با فلاورباکس چوبی نه تنها هماهنگی خاصی در پشت بام با سایر عناصر ایجاد می‌کنیم، بلکه بدون استفاده از بلوک‌های بتنی نامطلوب و انجام مداخلات تهاجمی که زیبایی شناسی را مخدوش می‌کند، نتیجه‌ای با تاثیر بصری دلپذیر به دست می‌آوریم.

مواردی که باید هنگام انتخاب فلاورباکس در نظر بگیرید

فلاورباکس پشت بام عملکردی صرفاً تزئینی انجام نمی‌دهد و بعضا جهت کاشت سبزیجات یا درختچه‌های میوه نیز مفید هستند. همچنین گلدان‌ها برای تجهیز محیط‌های بزرگ در هوای آزاد ایده‌آل هستند. آنها طوری طراحی و تولید می‌شوند که به طور کلی در برابر عوامل فیزکی- محیطی با دوام بوده، حتی در شرایط آب و هوایی نامساعد (برف و باران یا باد) نیز آسیب نخواهند دید.
این سازه که عملا قادر به تحمل وزن قابل ‌توجهی است، به نفع رشد گیاهانی بوده که به سرعت در حال رشد هستند و باید روی یک ساختار جامد قرار گیرند. عناصر زیادی برای ارزیابی در هنگام انتخاب کاشت وجود دارد که در این قسمت اشاره خواهیم کرد.

فلاورباکس بهترین گزینه برای فضای باز

فلاورباکس روف گاردن دارای طرح‌ها با ابعاد و اعماق متفاوتی خواهد بود که بستگی به سلیقه یا بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید سفارشی سازی خواهد شد. عموما گلدان‌های مدولار از پانل‌های فلزی مجزا تشکیل شده‌اند که مستقیماً در محل مونتاژ می‌شوند تا یک کاشت واحد بدون محدودیت در طول و عمق ایجاد کنند.

گلدان‌های مدولار در مقایسه با کاشت‌هایی که به سادگی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، مزایای زیبایی دارند که بین آن‌ها برگ‌ها و گرد و غبار جمع می‌شود و همچنین اجازه نمی‌دهد که هم‌ترازی بصری کاملی داشته باشد.

آستر داخلی فلاورباکس پشت بام

در مورد آستر داخلی فلاورباکس، عموما گلدان‌ها دارای کف دوتایی هستند:
کف فولادی، قابل تنظیم در ارتفاع برای قرار دادن انواع مختلف گیاهان و کاهش وزن کلی.
کف پی وی سی که روی کف فولادی قرار می گیرد، که جذب آب ثابت و یکنواخت را در سرتاسر کاشت تضمین می‌کند و کف فولادی را در برابر خاک، آب و کود محافظت می‌کند.

سیستم زهکشی در فلاورباکس پشت بام

با این حال، سیستم زهکشی آب در گلدان‌های مدولار شامل خروج آب اضافی از طریق یک زهکش پلاستیکی است که می‌تواند به یک شیلنگ لاستیکی متصل شود و مستقیماً به خروجی پشت بام یا تراس تخلیه شود. زهکشی توسط کف PVC تضمین می‌شود که آب را در پایین دریافت می‌کند. جایی که یک لایه خاک رس منبسط شده گذاشته شده است که رطوبت را جذب کرده و آن را به لایه‌های بالایی خاک رس و خاک منتقل می‌کند به این ترتیب رطوبت از زیر بالا می‌رود.
گلدان‌های مدولار مجهز به شلنگ آبیاری هستند که بدون شستن خاک، آب را مستقیماً به پایین می‌آورد. با این روش، خاک رس و خاک از جذب آب مراقبت می‌کنند و با هر آبیاری از فرار فوری آب جلوگیری می‌کنند، همانطور که در گلدان‌های سنتی اتفاق می‌افتد. این به معنای صرفه جویی در مصرف آب حداقل 60٪ است. اما مهم‌تر از همه در تمیز کردن کف، با توجه به اینکه اگر آب زیادی وجود داشته باشد، فقط از زهکشی خاص خارج می‌شود.

مزایای فلاورباکس پشت بام

فلاور باکس از عناصر فضای باز بسیار مفید و کاربردی بوده که می‌توانید با به نمایش گذاشتن گیاهان خود محیط را غنی و زیبا کنید. از یک محصول متعلق به این دسته برای مکانی که مناسب می‌دانید استفاده کنید.
فضای سبز و باکس‌های گل امروزه بسیار محبوب هستند. آنها عناصری هستند که می‌توانند گل‌ها و گیاهان را تا زمانی که فضای کافی برای انجام این کار ندارید، میزبانی کنند و کشت و پرورش آنها را تسهیل کنند. آنها برای پشت بام یا بالکن ایده آل هستند.
روف گاردن و تراس گاردن برای کسانی که آپارتمان‌های کوچک دارند ایده‌آل است. کسانی که باغ ندارند، به گلکاری و فضای سبز علاقه دارند، اما امکان رشد گیاهان یا گل‌های خود را ندارند. فلاورباکس دقیقاً همان کاری که لازم است را برای آنها انجام می‌دهد.

برای ترکیب زیبایی شناسی و عملکرد، توصیه می‌کنیم موارد زیر را در نظر بگیرید:

مصالح ساخت فلاورباکس

از جمله مصالحی که برای ساخت فلاورباکس پشت بام مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به: چوب پلاست، پلاستیک، رزین، سیمان و چوب اشاره کرد. هنگام انتخاب فلاورباکس، مقاومت مواد، نوع گیاه و قرار گرفتن در معرض هوای آزاد را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر به دنبال مقاومت بالا هستید، باید محصولی که مناسب فضای باز است را انتخاب کنید.
اگر اولویت شما جذابیت زیبایی در کنار کیفیت بالا و مقاومت در فضای بیرونی است، می‌توانید چوب پلاست را انتخاب کنید. اگر به دنبال یک ماده همه کاره و غیر قابل تخریب هستید، قطعا این محصول بهترین گزینه برای شما خواهد بود. خواص عایق بودن در انحصار فلاورباکس چوبی است، در حالی که گلدان‌های پلاستیکی را نمی‌توان عایق‌های عالی در نظر گرفت.

ابعاد و اشکال فلاورباکس پشت بام

باید بر اساس گیاه و محل آن با دقت انتخاب شوند. کاشت بیش از حد بزرگ از خطر واژگونی تصادفی ناشی از باد یا ضربه جلوگیری می‌کند. اما در عین حال در جابجایی آن مشکل ایجاد می‌کند و گیاه را در معرض خطر آب اضافی قرار می‌دهد. کاشت خیلی کوچک نیز می‌تواند منجر به لنگر ناکافی گیاه، مشکلات ریشه زایی و خطر کاهش گلدهی شود.
انتخاب ظاهر فقط یک سوال زیبایی شناختی نیست. سلامت گیاه در خطر است. گلدان‌های مستطیلی رایج‌ترین آنها هستند، اما گزینه‌های مدرن و دیگری نیز با چوب پلاست قابل اجراست. به عنوان مثال، برای کاشت در فضای باز، اشکال مربع و گرد با طرح‌های بسیار دلپذیر با این محصول طراحی می‌شود.

مرکز خرید فلاورباکس در تهران

مجموعه ایران روف گاردن به عنوان مرکز خرید فلاورباکس در تهران فعالیت می‌نماید. اگر بدنبال محصولات باکیفیت و مختص فضای باز و بیرونی هستید، قطعا این مجموعه می‌تواند محصولاتی منحصر بفرد در سراسر ایران را به شما همراهان عزیز ارائه دهد.