دکوراسیون روف گاردن به سبک بوهمین​

دکوراسیون روف گاردن به سبک بوهمین

 سبک بوهمین یا بوهمی یا بوهو به بیانی ساده سایر سبک‌ها را با هم ترکیب می‌کند. بسیار تأثیر گذار بوده و از قوانین پیروی نمی‌کند. یک تراس، روف گاردن یا حتی پاسیو و باغ و … می‌تواند با این سبک به رنگ‌های طبیعی و اشیاء قومی افتخار کند. حتی می‌تواند فقط از رنگ سفید و سیاه تشکیل شده باشد یا با انبوهی از الگوها و رنگ‌ها تزئین شود.
در این سبک با الهام از محیط‌های مدیترانه‌ای، روف گاردن، بالکن‌ها، حیاط‌ها یا تراس‌ها در آفتاب درخشان غوطه‌ور شده‌اند. رنگ‌های گرم و روشن، مواد طبیعی و خام، هنر واقعی زندگی را نشان می‌دهد که در بلندمدت، زیبایی را پرورش می‌دهد. آینه‌های حصیری، کوسن‌ها و تاب‌های بافت‌دار، گیاهان عجیب و غریب، گلدان‌های سفالی، کاشی‌های رنگی و … همگی نشان دهنده سبک بوهمین هستند.

دکوراسیون روف گاردن به سبک بوهمین چه مشخصه‌هایی دارد ؟

نور طبیعی در دکوراسیون روف گاردن به سبک بوهمین

در سبک بوهمی، روشنایی ضروری است و در روف گاردن این روشنایی به طور طبیعی وجود دارد. حتی اگر خورشید بیرون نباشد، می‌توانید با نور بازی کنید. به نوعی نورپردازی حرفه‌ای در محیط مورد نظر داشته باشید.
برای انطباق با کوچک‌ترین اشعه نور خورشید، از سایه‌های روشن، رنگ‌های خنثی مانند: سفید، بژ یا مایل به قرمز، یا سایه‌های گرم‌تر مانند زرد یا نارنجی استفاده می‌شود.
برای محصور و همچنین ایمن کردن روف گاردن یا بالکن، همچنین می‌توان با استفاده از نرده، دید را کاهش داد و نور محیط را افزایش داد.
دکوراسیون به سبک بوهمین در روف گاردن از منازل در جنوب الهام گرفته شده است. جایی که از خود در برابر آفتاب سوزان محافظت می‌کنیم. بین سایه و نور، چتر یا پانل‌های روباز برای ایجاد سایه نصب می‌شود. بالای آلاچیق، سقفی از نی یا بامبو، رنگ‌شده یا طبیعی، نور را به‌طور نامحسوس فیلتر خواهد کرد. مگر اینکه به آلاچیق زیست اقلیمی که پانل‌های آن مطابق با تابش آفتاب دلخواه جهت یابی شده‌اند دل ببندید.
ایده دکور مناسب در دکوراسیون بوهمین

ایده دکور مناسب در دکوراسیون بوهمین

برای اینکه بتوانید فضایی خاص ایجاد کنید، کفپوش روف گاردن بهترین انتخاب در قدم اول است. می‌توانید از کفپوش‌های چوبی که مناسب این سبک هستند استفاده کنید. می‌توانید آینه‌های خورشیدی را در روف گاردن یا بالکن و تراس نصب کنید. این آینه‌ها که معمولاً به سبک بوهمیایی هستند، احاطه شده با چوب خیزران یا رافیای بافته شده، نور را منعکس می‌کنند و جلوه‌ای باز ایجاد می‌کنند.

رنگ‌های تند در دکوراسیون بوهمین

انعکاس خورشید و رنگ‌های گرم از مشخصه‌های دکوراسیون بوهمی است ! خوشبختانه نور خورشید در روف گاردن یکی از خصیصه‌های انکار نشدنی است. تمام رنگ‌های سفالی و آجری و همچنین طیف رنگ‌های اُخرایی، از زرد تا قهوه‌ای، برای زنده‌کردن دکور و ایجاد فضایی غیرعادی به شدت توصیه می‌شود.
همچنین می‌توانید با نت‌های آبی عمیق یا سبز کاج که طراوت طبیعت را تداعی می‌کنند، ریتم را تغییر بدهید. به دنبال تعادل مناسب با سایه‌های روشن تر باشید تا فضا را بیش از حد سنگین نکنید.
اما با منسوجات و اشیاء صنایع دستی نیز محیط را دکوراسیون می‌کنند: کوسن‌ها، بالشت‌ها، تشک‌های کف، ملیله‌ها و گلدان‌های سفالی یا سرامیکی. همگی از مواردی هستند که بکار برده می‌شوند.
گلدان و اشیاء تزئینی در دکوراسیون بوهمین

برای وسایل روشنایی، اشیاء تزئینی دیوار، گلدان‌های گیاهان، خطوط تمیز و ظاهری حرفه‌ای را انتخاب کنید.

از چوب‌های سبک و الیاف گیاهی مانند: چوب انبه، چوب دستی یا چوب بامبو استفاده کنید.
اشیاء تزئینی مانند: آینه‌های خورشیدی، کوسن‌ها، اشیاء مکرومه، مجسمه یا گلدان‌های سفالی، سبدهایی با اشکال و اندازه‌های مختلف گزینه‌ای مناسب خواهند بود.
در شب، باغ با نت‌های درخشان ظریف تزئین می‌شود. آنها وسایل روشنایی، گلدسته‌ها و چراغ‌های رومیزی را که دکوراسیون را زینت می‌دهند، برجسته می‌کنند.
گیاهانی که مناظر مدیترانه‌ای را منعکس می‌کند
در قلب کشورهای غرق در آفتاب، دکوراسیون سبک بوهمیایی بر پایه گیاهان استوایی است.
یک روف گاردن چوبی عجیب و غریب، حاشیه‌های آجری رنگ یا با جلوه فلز زنگ زده. گلدان‌هایی که درختان خرما، ساکولنت‌ها و گیاهان کاکتوس را در خود جای می‌دهند.
گیاهان کشورهای استوایی و گرم
علف‌ها، بامبوها، نخل‌ها، مانگاوها، کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها به‌خوبی محیط را پر و شلوغ می‌کنند. با کاشت گیاهان در گلدان‌های بزرگ سفالی با تضادها بازی می‌شود. تمانی اینها، جنبه مدیترانه‌ای را به دکور می‌دهند.
برای کاشت گیاهان، همچنین می‌توانید روی نی یا اشیاء ساخته شده از چوب حصیری و سایر مواد طبیعی حساب کنید که یک هارمونی کلی ایجاد می‌کنند.

منسوجات بافت دار برای راحتی در دکوراسیون بوهمین

در یک دکور شیک بوهمی، مبلمان روف گاردن، قالیچه‌ها و اشیاء از اماکن دیگر عمدتاً دست ساز و با ظاهر نامنظم و بعضا از الیاف گیاهی هستند. از مواد طبیعی مانند: پنبه، کتان یا کنف برای پارچه‌ها استفاده می‌شود. برای برجسته کردن آثار هنری، بافت‌های قابل مشاهده انتخاب می‌شود.
سایه‌ها گرم، خنثی روشن یا آبی تیره هستند. ترکیبی از مواد، بافت‌ها و رنگ‌ها را برای کوسن‌ها، بالشت‌ها و تشک‌های کف برگزیده می‌شود. روح عشایری دکور بوهمی، الگوهای قومی و طرح‌های گرافیکی ترکیبی خیره کننده خواهد شد.
صندلی‌های راحتی از مواد طبیعی، سبدهایی در هر اندازه، چراغ‌های آویز و آینه‌های خورشیدی ضروری، فضایی گرم و عجیب را ایجاد می‌کنند . روی دیوارها و کف، قالیچه‌ها و ملیله‌ها با بافت‌ها و قیطان‌های مختلف مانند: مکرومه یا ایکات جای خود را پیدا می‌کنند.
مواد اولیه و اصیل در دکوراسیون بوهمین​

اشیاء قومی با طراحی ظریف و متفاوت در دکوراسیون بوهمین

کاردستی و سنتی در قلب سبک بوهمی است، حتی سازه‌هایی همچون آلاچیق روف گاردن با ظاهری سنتی انتخابی مناسب است. گلیم‌ها و فرش‌های دست باف، سفال‌ها و مجسمه‌ها، گلدان‌های شیشه‌ای رنگی و میناکاری شده و … همگی از مواردیست که در این سبک استفاده می‌شود. دست ساز یا حتی شبه دست ساز، به راحتی می‌تواند حس این سبک را منتقل کند.
برای یک ترکیب هماهنگ، از اشیاء قومی با خطوط تمیز استفاده شده و از انباشته شدن بیش از حد اجتناب می‌شود. شما می توانید دکوراسیون را با توجه به فصول یا خواسته‌ها تغییر دهید.
می‌توان با کاشی از سایه‌های روشن استفاده کرد: با رنگ‌های سفید مرواریدی، کل پالت مایل به قرمز، از نارنجی تا قهوه‌ای و البته آبی مدیترانه‌ای. انعکاس نور، محیط را برجسته می‌کند. این روش برای ایجاد فضاهای صمیمی‌تر در روف گاردن‌های بزرگ استفاده می‌شود.

مواد اولیه و اصیل در دکوراسیون بوهمین

سبک بوهمی ترکیبی از اصالت و سادگی را دوست دارد. برای برجسته کردن قطعات هنری و صنایع دستی، از مواد اولیه و اصیل استفاده می‌شود.
پوشش داخلی
برای کف، می‌توانید چوب عجیب و غریب، بتن صیقلی یا سنگ را انتخاب کنید. این مواد به دکور جنبه ساده‌ای می‌بخشند و در عین حال جذابیت را به آن اضافه می‌کنند.
برای مبلمان روف گاردن بوهمی، بهتر است مبلمانی را استفاده کرد که آب و هوای گرم را تداعی می‌کند. مانند چوب‌های عجیب و غریب یا بافت الیاف گیاهی مانند حصیر که برای صندلی راحتی یا مبل نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد.
وقتی روف گاردن، بالکن، تراس یا باغ خود را مرتب می‌کنید، یک چیز ضروری وجود دارد: مبلمان فضای باز. برای دو یا ده نفر، به یک میز و صندلی یا صندلی راحتی برای سرگرمی، ناهار یا شام در فضای باز، نزدیک باربیکیو نیاز دارید.
درلحظات آرامش یا استراحت، می‌توانید مبلمانی را انتخاب کنید که صندلی رومیزی سبک و قابل حمل یا صندلی آفتابگیر با یا بدون تشک برای آفتاب گرفتن یا خواندن کتاب است. برای رنگ‌ها و مواد، مجموعه‌ها متنوع هستند: فلز، چوب، حصیر، رزین… و در سمت طراحی، آنچه را که به دنبال آن هستید، خواه سبک بوهمی، طراح، جذاب، صنعتی یا طبیعی را می‌یابید.