0%
      0%
        0%

        چتر روف گاردن | سایبان چتری

        طبیعت بهاری با روزهای طولانی‌تر، نور خورشید و دمای مطبوع روحیه ما را بهبود می‌بخشد و ما را تشویق می‌کند تا زمان بیشتری را در خارج از منزل بگذرانیم. با توجه به افزایش دما و فرا رسیدن فصل تابستان نیز، اگر قصد بهره‌برداری از فضای باز را دارید، لازم است محیط را به سازه‌ای محافظ همچون چتر روف گاردن یا سایبان چتری مجهز کنید که مقداری سایه ایجاد می‌کند.
        ساعت‌ها زیر نور آفتاب ماندن می‌تواند مضر باشد و چتر روف گاردن یا سایبان چتری راه حل ایده‌آلی است. زیرا علاوه‌بر ایجاد یک ناحیه سایه‌دار کاربردی، عملکرد زیبایی نیز دارد. مخصوصاً برای کسانی که بچه دارند، داشتن این عنصر برای محافظت از پوست ظریف آنها مهم است.

        با این حال، از آنجایی که یک عنصر مبلمان نیز محسوب می‌شود، به بهبود ظاهر روف گاردن کمک می‌کند. اما بهترین چتر کدام است ؟
        بدیهی است که هیچ چتر کاملی برای همه فضاها وجود ندارد، زیرا شکل و ابعاد آن باید بر اساس اندازه باشد. بنابراین باید به همان میزان که در محیط از مبلمان روف گاردن یا کفپوش روف گاردن و … استفاده می‌شود، قرارگیری چتر نیز ارزیابی شود. برای مثال : اندازه روف گاردن و نقطه‌ای که می‌خواهید سایبان چتری را در آن قرار دهید، در واقع عوامل تعیین کننده در انتخاب بهترین چتر برای خرید هستند. در این مطلب از ایران روف گاردن با این عنصر کاربردی بیشتر آشنا شوید.

        چتر روف گاردن | سایبان چتری | بررسی انواع، قیمت و خرید

        درباره چتر روف گاردن یا سایبان چتری بیشتر بدانید !

        چتر روف گاردن را به راحتی و در هر نقطه از بام می‌توان قرار داد. حتی مرکزیتی که کفپوش روف گاردن و مبلمان قرار گرفته‌اند، امکان نصب آن وجود دارد. بنابراین بدون نگرانی می‌توانید مدل مناسب را انتخاب کنید. از نظر شکل ظاهری، هم پایه‌ها و هم پارچه‌ها، می‌توانند گرد، مربع یا مستطیل باشند و انتخاب باید منحصراً بر اساس ترجیحات و منطقه‌ای که می‌خواهید پوشش دهید، انجام شود. استدلال مشابهی نیز در مورد موقعیت قطب، که می‌تواند مرکزی یا غیرمتمرکز با بازوی جانبی باشد، صدق می‌کند.

        در نهایت، از نظر دهانه‌ها، آنها می‌توانند کلاسیک باشند، یعنی مانند چترهای بارانی یا چترهای معمولی ساحل، یا به سبک میل لنگ. با توجه به مکانیسم پایه این دهانه‌ها، واضح است که نمونه‌های کلاسیک بیش از همه در چترهای کوچکتر، با یک قطب مرکزی و قابل جمع شدن یافت می‌شوند.
        در حالی که دهانه میل لنگ به جای آن در چترهای بزرگ، وجود دارد. که سایز بزرگی تولید می‌کنند و به همین دلیل هر روز جابه جا یا باز و بسته نمی‌شوند. این نوع چترها مخصوصاً نسل اخیر از نظر شیب نیز قابل تنظیم بوده و به صورت دستی و یا با کنترل از راه دور قابل کج شدن هستند تا بهترین محافظت را در تمام ساعات تضمین کنند. در واقع، تنظیم چتر به جای حرکت مداوم بر اساس موقعیت و ارتفاع خورشید، قطعا راحت‌تر است.

        چتر روف گاردن فضای بیرون را متحول می‌کند و بهترین گزینه برای لذت بردن از فضای باز در گرم‌ترین روزها است . مدولار، پویا و با قابلیت کج کردن، چرخش و حرکت به دنبال خورشید.
        فقط باید چتر مناسب برای فضا را انتخاب کنید. در اینجا یک راهنمای عملی برای یک خرید آگاهانه با تمام اطلاعات اساسی که باید هنگام انتخاب چتر باغ خود به آنها توجه کنید، ارائه شده است.

        قبل از خرید چتر روف گاردن​

        قبل از خرید چتر روف گاردن

        قبل از خرید سایبان چتری، چیدمان فضا را ارزیابی کنید. اگر قرار است چتر برای مبلمان روف گاردن سایه ایجاد کند، ابتدا آن را اندازه بگیرید. اکثر میزهای فضای باز دارای اندازه‌های استاندارد هستند، اما مطمئن شوید که چتری که در ذهن دارید روی میز را می‌پوشاند، به خصوص اگر میز بزرگتری باشد که هشت نفر یا بیشتر را در خود جای دهد.
        در اینجا نحوه انجام ارزیابی فضا آورده شده است. باید ارزیابی کنیم:

        محل قرارگیری میز فضای باز نسبت به پشت بام یا بالای خانه.

        چتر نسبت به منقل یا آشپزخانه فضای باز کجا قرار خواهد گرفت ؟ بگذارید اینطور بیان کنیم: مطمئن شویم که چتر نزدیک شعله‌های باز یک گریل نیست.

        مکان مناسب برای چتر روف گاردن

        آیا سطح صافی برای قرار دادن چتر، روی آن دارید ؟ (مانند کفپوش) یا اینکه چتر به دیوار نصب می‌شود ؟ همچنین عواملی مانند محل قرارگیری چتر نسبت به سقف و برآمدگی (تراس یا بالکن) را در نظر بگیرید. آیا فضای کافی برای چتر بدون تماس با سقف (تراس یا بالکن) وجود دارد ؟

        اندازه مناسب چتر روف گاردن

        میزان سایه و سرپناهی که دریافت می‌کنید با توجه به اندازه چتر تعیین می‌شود. به این فکر کنید که چقدر سایه می‌خواهید و چقدر فضای کافی در دسترس دارید. قرار دادن یک چتر بزرگ در یک منطقه کوچک یا بالعکس در نهایت برای فضا مضر خواهد بود.

        محافظ عوامل فیزیکی- محیطی

        بسیار مهم است که پارچه چتر سطح بالایی از محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه دهد. همیشه چتری با پارچه کیفیت بالا، مواد غیر خورنده و پارچه‌های مقاوم طراحی شده، تست شده و دارای گواهی باد (به خصوص برای روف گاردن) برای تضمین کیفیت استثنایی و عملکرد بالا برای سالیان متمادی انتخاب کنید.

        هنگام انتخاب چتر روف گاردن مطمئن شوید که به راحتی جمع آوری و دوباره نصب می‌شود. این به این دلیل است که برای افزایش عمر آن، به‌عنوان مثال در فصل زمستان، زمانی که لازم است از آن در برابر عوامل فیزیکی- محیطی محافظت شود، توصیه می‌شود آن را جمع کنید و با خیال راحت نگهداری کنید.

        قیمت چتر روف گاردن چگونه محاسبه می‌شود ؟

        قیمت چتر روف گاردن در مقایسه با سایر سایبان‌ها بسیار مقرون به صرفه است. اصلا یکی از دلایلی که این روزها سایبان چتری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، قیمت مناسب آن است. بسته به جنس بدنه و همینطور پارچه‌ای که شما برای چتر انتخاب می‌کنید، قطعا قیمت سایبان چتری متغیر خواهد بود. از دیگر مواردی که می‌توانید تعیین کننده قیمت سایبان چتری باشد، نوع نصب آن است که به صورت ثابت یا متحرک خواهد بود.

        سوالات استراتژیک در مورد چتر روف گاردن

        چند وقت یکبار از سایبان چتری استفاده خواهید کرد

        آیا عاشق نشستن در فضای باز برای لذت بردن از روزهای آفتابی، صرف ناهار و شام در بیرون هستید ؟ یا این منطقه‌ای است که فقط گاهی در آن می‌نشینید ؟ اگر به طور مداوم از چتر استفاده می‌شود، ممکن است بخواهید یک چتر گرانتر تهیه کنید که نصب سریع و آسان داشته باشد.

        چه سبکی از چتر روف گاردن بهتر عمل می‌کند ؟

        سبک‌های زیادی از چتر موجود است و اینکه چه چیزی برای شما بهترین کارایی را دارد یک تصمیم کاملا شخصی است. آیا می‌خواهید چتری را داشته باشید که از نقطه مرکزی در میز جا بگیرد و به پایه وصل شود ؟ یا سایبان چتری می‌خواهید که در صورت نیاز به مناطق مختلف حیاط منتقل شود ؟ یا مدلی را ترجیح می‌دهید که فضای زیادی را پوشش دهد ؟ کلاسیک‌تر یا مدرن ؟ انتخاب کاملا به شما بستگی دارد !

        اما اگر برای روف گاردن نیاز دارید، قطعا باید مدلی را انتخاب کنید که پایه‌های آن به زمین متصل شده و در برابر باد کاملا مقاوم باشد.

        قیمت چتر روف گاردن چگونه محاسبه می‌شود ؟​

        انواع چتر روف گاردن کدامند ؟

        سایبان چتری دیواری

        فضاهای کوچک می‌توانند شخصیت زیادی داشته باشند. اما فضای زیادی برای قرار دادن چتر ندارند. چترهای دیواری زمانی محبوب هستند که دیوار یا سازه‌ای مانند آلاچیق چوبی یا پرگولا دارید تا با چتر فضای باز را زیباتر کنید. آنها همچنین برای پوشش استخر آبگرم یا منطقه غذاخوری در فضای باز مناسب هستند.
        مهم است که مطمئن شوید یک نقطه نصب محکم و مناسب، مانند تیر باربر یا ستون محکم دارید.

         

        سایبان چتری با قطب مرکزی

        چتر با یک قطب مرکزی فضای کمی را اشغال می‌کند و اغلب در میزهای باغ استفاده می‌شود. بنابراین امکان نشستن در محیط مورد نظر بدون گرمای بیش از حد را فراهم می‌کند. از سوی دیگر، چترهای مربعی یا مستطیلی اغلب در باغ‌های بزرگ، نزدیک صندلی‌ها، سالن‌ها یا استخرهای شنا استفاده می‌شوند.

        آنها چترهای کلاسیک خانه‌ها، بارها و بازارها در سراسر جهان هستند. آنها برای ارائه سطح متغیر سایه عالی هستند و بزرگترین چالش برای این مدل این است که به دقت در مورد اثاثیه اطراف موقعیت میله فکر کنید. ترکیب آن با هم و ایجاد فضایی منسجم به کمی خلاقیت نیاز دارد!

         

        سایبان چتری کنسول

        چترهای کنسولی به سرعت در حال تبدیل شدن به انتخاب شماره یک برای فضاهای بیرونی هستند. شیک و کاربردی، از مزایای چتر کنسول می‌توان به شفت پلکانی اشاره کرد که حرکت و فضای آزاد کف را حفظ می‌کند تا ساختار طراحی بیرونی را خم کند.
        چترهای کنسول باید به بهترین نحو و توسط افراد حرفه‌ای نصب شوند تا از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل شود.

        درباره چتر روف گاردن یا سایبان چتری بیشتر بدانید !​

        گزینه‌های نصب سایبان چتری

        انتخاب گزینه نصب مناسب برای لذت بردن شما از سایه ضروری است. چترها معمولاً دارای پایه‌های مختلفی هستند و بسته به منطقه‌ای که می‌خواهید سایه بزنید، برای استفاده‌های خاص طراحی شده‌اند.

        سایبان چتری با پایه قابل حمل

        یک پایه قابل حمل برای فضاهایی که دائماً در حال حرکت هستند یا مناطقی که نمی‌توانند وسایل دائمی داشته باشند عالی است. پایه قابل حمل از سنگ‌فرش‌های استاندارد به‌عنوان بالانس برای ثابت نگه داشتن آن استفاده می‌کند و می‌توان آن را با چرخ‌ برای انعطاف‌پذیری زمانی که می‌خواهید آن را جابجا کنید، تقویت کرد.

        سایبان چتری با صفحه سطح

        نگهدارنده صفحه سطحی را می‌توان به چوب یا بتن وصل کرد تا پایه‌ای پایدار ایجاد کند که با محیط اطراف خود ترکیب شود و زیبایی دلپذیری ایجاد کند.

        سایبان چتری با پایه متصل به سطح

        شبیه به صفحه سطح، لنگر داخل زمین یک اتصال محکم را فراهم می‌کند. لنگر داخل زمین که در یک سوراخ قرار می‌گیرد و با بتن در جای خود نگه می‌دارد، به بهترین وجه در فضاهای جدید که ساخته می‌شوند، نصب می‌شود. در طول زمستان باید چتر را جدا کنید و پایه کم ارتفاع را می‌توان به عنوان اقدامی موقت برای حذف خطر احتمالی جدا کرد.

        مصالح چتر روف گاردن کدامند ؟

        نوع متریال، چه برای میله و چه برای پارچه، بر عملکرد خود چتر، به ویژه از نظر پایداری و دوام در طول زمان تأثیر می‌گذارد و این جنبه را باید بر اساس سلیقه و بودجه موجود در نظر گرفت.

        در این رابطه، توضیح می‌دهیم که از نظر ساختار و همچنین قطب، چند ماده‌ای که می‌توانید از بین آنها بدنه را انتخاب کنید، در زیر اشاره شده است. در حالی که برای پارچه گزینه‌های اکریلیک، پلی استر و پی وی سی موجود است. برزنت با کیفیت یک برزنت آب گریز است که هم در برابر قالب و هم در برابر آتش مقاوم است. بنابراین، هنگام خرید چتر، بهتر است ارزیابی کنید که آیا ساختاری است که به شما امکان می‌دهد پوشش را تعویض کنید تا بتوان آن را بعد از چند سال شست و یا تعویض کرد. بیشتر چترها طوری طراحی شده‌اند که باز بمانند، یعنی تا شونده نیستند، و این امر ثبات بیشتر را تضمین می‌کند، به خصوص در روزهایی که باد شدید وجود دارد.

        انتخاب متریال برای قاب چتر واقعاً به معنای تصمیم گیری در مورد اولویت‌های شماست. آیا سعی می‌کنید چتر را با ظاهر بقیه وسایل هماهنگ کنید ؟ آیا بیشتر نگران دوام چتر در محیط‌های مرطوب یا بادخیز هستید ؟
        یا واقعاً می‌خواهید طراحی محوطه سازی و روف گاردن را کامل کنید ؟ همه چیز به نیازها و خواص شما بستگی دارد.
        سه ماده اولیه مورد استفاده برای ساخت میله‌ها و قاب‌های چتر عبارتند از : چوب، آلومینیوم و فایبرگلاس. هر ماده مزایا و ویژگی‌های خود را دارد، بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که کدام یک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. در ضمن بیایید آنها را با هم بررسی کنیم.

        چوب برای بدنه سایبان چتری

        چوب که یک ماده سنگین و همچنین ظریف است، ظاهری زیباتر و در عین حال سنتی به باغ می‌بخشد. بنابراین برای سازه‌های ثابت ترجیح داده می‌شود، یعنی برای چترهایی که به ندرت حرکت می‌کنند، مگر زمانی که تغییر فصل باشد.

        چترهای چوبی جذابیتی کلاسیک و جاودانه دارند. ظاهر طبیعی و پیچیده آن‌ها در محیط‌های سرسبز، جایی که طبیعت در خط مقدم است، به خوبی کار می‌کند. یک چتر چوبی که به خوبی نگهداری شده باشد، زیبایی برای مبلمان ساخته شده از متریال‌های چوبی و یک کفپوش چوبی سخت است. این روزها بیشترین استفاده از چوب‌ پلاست است. با این حال، این مواد اولیه گران قیمت، خود چترهای چوبی را بسیار گران می‌کند.

        چوب برای مقاومت در برابر حشرات، پوسیدگی و هوازدگی درمان می‌شود. اما پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب و باران، تمایل به محو شدن دارد. علاوه‌بر این، میله‌های چوبی نسبت به همتایان آلومینیومی و فایبرگلاس خود دوام کمتری دارند. حتی می‌توانند در مواجهه با بادهای بسیار قوی شکسته شوند. بسیاری از تولیدکنندگان، پوشش‌های چوب مصنوعی را روی مدل‌های فلزی یا فایبرگلاس خود ارائه می‌کنند، اگر تصمیم دارید که کاملاً به دنبال ظاهر چوب باشید، این بهترین انتخاب است.

        استنلس استیل برای بدنه سایبان چتری

        چترهای از جنس استنلس استیل حسی شیک و مدرن دارند که مکمل دکوراسیون مینیمالیستی و فضاهای باز گسترده است. فولاد ضد زنگ به دلیل داشتن کروم و نیکل به طور طبیعی در برابر خوردگی مقاوم است. با این حال، محیط‌های متخاصم و به ویژه مرطوب می‌توانند باعث خوردگ آنهای شوند. فولاد ضد زنگ دریایی همچنین حاوی 2 تا 3 درصد مولیبدن است که فولاد را تقویت کرده و در برابر زنگ زدگی مقاوم‌تر می‌کند. این امر باعث می‌شود که چترهای فولادی ضد زنگ انتخابی عالی برای مناطق ساحلی باشند.

        مصالح چتر روف گاردن کدامند ؟​

        آلومینیوم برای بدنه سایبان چتری

        آلومینیوم یک آلیاژ مقرون به صرفه، سبک و بادوام است که آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند. بیشتر قاب‌های آلومینیومی با پوشش پودری یا آنودایز شده برای مقاومت در برابر خوردگی و سایر سایش و پارگی هستند. آلومینیوم ذاتاً چکش‌خوار و قوی است، بنابراین می‌توان آن را به اشکال بسیار پویا و جالبی تبدیل کرد که چوب نمی‌تواند به آن دست یابد. همچنین دارای طیف گسترده‌ای از پرداخت‌ها است که به هماهنگی آن با سایر مبلمان کمک می‌کند. آلومینیوم در بادهای شدید نمی‌شکند، اگرچه می‌تواند پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در یک دوره زمانی طولانی منحرف شود. بنابراین با قرار گرفتن دائمی در معرض عوامل جوی، در درجه اول خورشید، باد و باران، خراب نمی‌شود. اگر چتری می‌خواهید که در صورت نیاز قابل جابجایی باشد و اگر می‌خواهید مقدار محدودی هزینه کنید، این گزینه ترجیح داده می‌شود.

        فایبرگلس برای بدنه سایبان چتری

        چترهای فضای باز با میله‌ها و قاب‌های فایبرگلاس از بادوام‌ترین چترهای موجود در بازار هستند. فایبرگلاس سبک، قوی و انعطاف پذیرتر از چوب یا آلومینیوم است. این انعطاف به آن اجازه می‌دهد تا حتی در شدیدترین طوفان‌های باد بدون شکستن خم شود. علاوه‌بر این، فایبرگلاس زنگ نمی‌زند و پوسیده نمی‌شود، بنابراین حتی در شرایط مرطوب نیز عملکرد خوبی دارد.
        در حالی که نسبت به سایر گزینه‌های مواد گران‌تر است، توانایی آن در مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید برای سال‌ها آن را به یک سرمایه گذاری بلند مدت قوی تبدیل می‌کند. چترهای فایبرگلاس در رنگ‌های متنوعی وجود دارند که کمک می‌کند تا با هر پالت رنگی در فضای باز ترکیب شوند. بسیاری از چترهای مدرن دنده‌های فایبرگلاس را با قطب‌های آلومینیومی ترکیب می‌کنند تا از مزایای هر دو ماده استفاده کنند. عملکردهای شیب و بالابر میل لنگ نیز در اکثر چترهای فایبرگلاس موجود است.

        اندازه و شکل چتر روف گاردن

        هنگامی که در مورد سبک چتر و متریال قاب تصمیم گرفتید، زمان آن رسیده است که بفهمید به چه اندازه‌ای نیاز دارید. اگر خیلی کوچک باشد، سایه کافی برای انجام این ترفند نخواهید داشت. اما چترهای بزرگ می‌توانند فضا را غرق کنند و جو را خراب کنند. محیط همچنین ممکن است دارای محدودیت‌های فیزیکی باشد، مانند شاخه‌های آویزان، ناودان‌ها یا دیوارها، که گزینه‌های شما را محدود می‌کند.
        با این حال، یک دستورالعمل خوب این است که ابتدا منطقه یا محیطی را که می‌خواهید سایه بزنید، اندازه گیری کنید. حتماً فضای مورد نیاز برای قرار دادن مبلمان فضای باز را در نظر بگیرید.
        خرید سایبان چتری سرمایه گذاری کمی نیست و بنابراین مهم است که با آرامش بهترین مدل را انتخاب کنید. شاید حتی از یک متخصص در این بخش راهنمایی بخواهید، که در صورت تمایل می‌تواند نسبت به نصب سایبان خریداری شده اقدام کند.