دکوراسیون روف گاردن به سبک کلاسیک​

دکوراسیون روف گاردن به سبک کلاسیک

اگر تصمیم دارید از پشت بام استفاده بهینه کنید، می‌توانید روف گاردن را به سبک کلاسیک اجرا کنید. دلیل موفقیت سبک کلاسیک در مقایسه با دیگر سبک‌ها در سادگی آن است. زیرا این سبک از قطعاتی تشکیل شده است که به راحتی با یکدیگر قابل جذب هستند و از هرگونه نفوذ به رنگ‌ها و هندسه‌های خاص جلوگیری می‌کنند.
پس از آن، می‌توانید به مرحله طراحی واقعی بروید و به همراه یک متخصص، انتخاب مواد، گیاهان و عناصر معماری مانند: مبلمان، کفپوش، میز و صندلی و غیره را ارزیابی کنید. مزیت بزرگ فضای کلاسیک این است که بیشتر ما بدون در نظر گرفتن سلیقه خود، احساس راحتی می‌کنیم.

سبک کلاسیک یک سبک بی‌انتهاست. بلافاصله قابل تشخیص بوده و با وجود الهام گرفتن از گذشته هرگز از مد نمی‌افتد. این سبک مترادف با ظرافت، تجمل، ارزش است. وقتی وارد مکانی با دکوراسیون کلاسیک می‌شوید به نظر می‌رسد که وارد فضای اصیل گذشته شده‌اید. مبلمان کلاسیک اغلب بیانگر یک وضعیت اجتماعی-اقتصادی خاص و نوع خاصی از سلیقه و سبک است.

در سبک کلاسیک به عملکرد یا تکنولوژی اهمیت داده نمی‌شود، بلکه به زیبایی اصیل دکوراسیون اهمیت داده می‌شود. چوب همیشه در مقایسه با دیگر محصولات مانند: شیشه، مرمر و سنگ‌های قیمتی در این سبک، غالب است. خطوط و زوایا هرگز ضروری نیستند، اما اغلب اصلاح شده‌اند. قطعات مبلمان در سبک کلاسیک فراوان هستند. خانه‌های سبک کلاسیک به لطف رنگ‌های روشن و تزئیناتی مانند چراغ‌ها و لامپ‌ها که همیشه از اهمیت بالایی برخوردار هستند، گرما را منتقل می‌کنند.
این رنگ‌ها به خوبی با چوب مطابقت دارند، آن را برجسته می‌کنند و به ایجاد احساس گرما کلی کمک می‌کنند.
سبک کلاسیک اخیراً کمتر مورد تقاضا قرار گرفته است. زیرا اغلب سبک‌های مدرن و مینیمال ترجیح داده می‌شود. این سبک هم از نظر فضا و هم از نظر اقتصادی طرفداران خاص خود را دارد. افرادی که دکوراسیون را به سبک کلاسیک انتخاب می‌کنند، اغلب علاقه زیادی به مبلمان و عناصر آنتیک دارند.

عناصر اصلی سبک کلاسیک در روف گاردن​

ویژگی‌های دکوراسیون به سبک کلاسیک

با گذشت سال‌ها، سبک کلاسیک را می‌توان به عنوان سبکی بی‌انتها تعریف کرد. با الهام گرفتن از دکوراسیون اصیل قدیمی و گذشته، دقیقاً به آن تجمل باستانی اشاره می‌شود. این سبک مترادف با ظرافت و اغلب نیز اعلام وضعیت اجتماعی- اقتصادی خاص و نوع خاصی از سلیقه است.
برای دکوراسیون به سبک کلاسیک، دو عامل مهم است: فضای بزرگ برای اختصاص دادن به مبلمان و لوازم جانبی و بدون محدودیت برای بودجه. در این سبک عناصر چوبی همچون صندوقچه و بوفه وجود دارد که مانند روف گاردن بوهمین ضروری است.
کوسن های مخملی در قسمت نشیمن کم نیست. فرش‌های نفیس ترجیحا آنتیک ایرانی نیز از مشخصه‌های اصلی این دکوراسیون محسوب می‌شود. مبلمان در منطقه نشیمن و همینطور بخش غذاخوری مود توجه است. حسی که در این دکوراسیون منتقل می‌شود، دقیقاً حس شکوه و مهمان نوازی است. چرم یکی از پرمصرف‌ترین متریال برای تزئین مبلمان بوده که بعضا جایگزین مخمل نیز می‌شود. انتخاب این مورد بسیار سلیقه‌ایست.

عناصر اصلی سبک کلاسیک در روف گاردن

ویژگی‌هایی که بیشتر سبک کلاسیک را متمایز می‌کند، دقیقاً فراوانی عناصر متعدد از جمله : مبلمان روف گاردن، کفپوش روف گاردن، سازه روف گاردن یا … است. عملی بودن، اهمیت خود را در فضای کلاسیک از دست می‌دهد، اولویت همیشه به زیبایی شناسی داده می‌شود.
یافتن عناصر معماری در دکوراسیون کلاسیک غیرمعمول نیست. رنگ‌های عناصر و سازه‌ها اغلب یک رنگ خنثی است اما سفید نیست: مایل به قهوه‌ای روشن یا تیره و بژ انتخاب‌های رایجی هستند.
سبک کلاسیک بیانی غیرقابل انکار از ظرافت جاودانه است و هنگامی که به فضایی مانند روف گاردن منتقل می‌شود، هاله‌ای از ظرافت و هماهنگی را حتی به محیط بیرونی منتقل می‌کند.

در نهایت، یکی از جزئیات بسیار مهم برای دکوراسیون به سبک کلاسیک، هنر است. دقیقاً به این دلیل که سبک به زیبایی و ظرافت اشیا اهمیت می‌دهد. همچنین تا حدی نماد یک وضعیت اقتصادی خاص است، هنر هرگز در دکوراسیون کلاسیک کم نمی شود. مجسمه ها یا گلدان‌ها برای فضای باز بسیار رایج هستند.

اگر سبک داخلی شما الهام گرفته از زیبایی شناسی ظریف و با کلاس است، مطمئناً می‌توانید این فضا را به روف گاردن خود گسترش دهید تا آن را به واحه‌ای از طعم خوب و آرامش تبدیل کنید.
با عناصر چوبی با خطوط ساده، رنگ‌های ظریف، جزئیات تزئینی معدود اما منتخب و نورپردازی محتاطانه، دکوراسیون روف گاردن به سبک کلاسیک به توسعه واقعی سبک زندگی و شخصیت شما تبدیل خواهد شد و لحظاتی از آرامش و لذت را در هر فصل از سال به شما هدیه می‌دهد.

قوانین اصلی سبک کلاسیک

قوانین اصلی سبک کلاسیک با وجود همه تنوع، دارای ویژگی‌های مشترک چه در دکوراسیون داخلی یا دکوراسیون فضای باز است.

تبعیت از تقارن. اساس ایجاد این سبک قوانین معماری یونان و روم باستان بود. در دوران باستان به هندسه و هارمونی ساختاری اهمیت زیادی می‌دادند. بنابراین تقارن اساس پایه‌هایی است که باید در طراحی چنین پلانی وجود داشته باشد. بنابراین اگر تصمیم دارید دکوراسیون روف گاردن به سبک کلاسیک را اجرا کنید، قطعا تقارن، اصلی بوده که باید از آن پیروی شود. حال چه با مبلمان یا فلاورباکس و آلاچیق روف گاردن یا هر چیز دیگری، بهتر است که رعایت شود.

محور اصلی سبک کلاسیک، اول از همه، نسبت ایده‌آل است. محور مرکزی به ایجاد آنها کمک می‌کند که در اطراف آن، ترکیب اصلی تشکیل شود. اگر پشت بام بزرگ باشد می‌توان در مرکز آن از مبلمان و میز آتشدان برای ایجاد محوریت استفاده کرد. یا در گوشه‌ای از بام آلاچیق یا پرگولا اجرا کرد.

مربع و مستطیل اشکالی هستند که کلاسیک به آنها پایبند است. بنابراین می‌توانید به آسانی با اجرای عناصر مختلف بر روی بام آن را پیاده شازی کرده و فضایی ایده‌آل تشکیل دهید. حال آنکه بیشتر طراحی‌های کلاسیک از این روند پیروی کرده و فضایی خاص خلق می‌کنند.

دکوراسیون به سبک کلاسیک اغلب غنی و با بسیاری از جزئیات لوکس همراه است. از جمله : مبلمان و میز و صندلی متعدد، میز یا نیمکت، آتشدان، آبنما یا فلاورباکس برای ایجاد فضای سبز. همگی از مواردی هستند که با قرارگیری در روف گاردن می‌توانید سبک کلاسیک را پیاده سازی کنید.

سبک کلاسیک همچون سایر سبک‌ها از متریال‌های دوستدار محیط زیست استقبال می‌کند. حال آنکه اگر بتوانید از یک محصول به صورت گسترده در اجرای این سبک استفاده کنید، قطعا ایده‌ای منحصر بفرد ایجاد کرده‌اید. پوشش کف در پشت بام را می‌توان با چوب پلاست زیباسازی کرد. مبلمان نیز قابل اجرا با این محصول هستند. حتی فلاورباکس و سازه‌های بزرگ همچون آلاچیق یا پرگولا از این قاعده بیرون نخواهد بود و همگی با چوب پلاست اجرا می‌شود.

دکوراسیون روف گاردن به سبک کلاسیک​

فضای نشیمن در دکوراسیون روف گاردن به سبک کلاسیک

برای شروع، انتخاب مبلمان روف گاردن مناسب ضروری است. برای دکوراسیون روف گاردن به سبک کلاسیک، مبلمان چوبی به خصوص با چوب پلاست را انتخاب کنید. زیرا این متریال مترادف با متانت و توجه به جزئیات است. به خصوص اینکه دوستدار محیط زیست است.

با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است مبلمانی با خطوط ساده و تمیز ترجیح دهید و از تزئینات اضافی اجتناب کنید. به همین علت چوب پلاست می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
علاوه‌بر این، مزیت بزرگ مبلمان چوب پلاست مقاومت آن در برابر آب و هوای بد و در مناطق بادخیز است. بنابراین، اگر پشت بام شما در معرض بادهای شدید باشد، باز هم می‌توانید ظاهر بی‌عیب و ماندگاری را حفظ کنید.

حتی می‌توانید همین محصول را در مورد کفپوش روف گاردن نیز استفاده کرده، فضایی متفاوت ایجاد کنید. این حرکت به خوبی با این سبک مبلمان هماهنگ شده محیطی یکپارچه و یکدست ایجاد خواهد کرد. جوهر سبک کلاسیک در متانت و توجه به جزئیات نهفته است. بنابراین، لازم است از اغراق در مورد تزیینات اضافی در دکوراسیون خودداری کنید. زیرا مینیمالیسم و تمیزی عناصر کلیدی برای روف گاردن در این سبک هستند.

بنابراین، چند عنصر با کیفیت را انتخاب و طراحی کنید. قطعا عناصری همچون فلاورباکس چوبی یا سنگی که حاوی گل‌های تزئینی و گیاهان سبز است، بسیار مناسب خواهد بود. در واقع انتخاب گل‌ها و گیاهان با خطوط ساده و رنگ‌های زیبا به تکمیل ظرافت فضای بیرون کمک می‌کند.

ضمن اینکه بهتر است ویژگی‌های ملی سبک کلاسیک، منعکس کننده کشوری که در آن زندگی می‌کنید باشد. البته این مورد کاملا سلیقه‌ای بوده و طبق خواسته کارفرما انجام خواهد شد. به عنوان مثال، دکوراسیون به سبک کلاسیک ایرانی قطعا با دکوراسیون به سبک کلاسیک در کشور فرانسوی متفاوت خواهد بود.
در هر حال اگر بدنبال این هستید که فضای بام را دکوراسیون کلاسیک کنید، این کار در کمترین زمان امکان پذیر است. زیرا طراحان حرفه‌ای با استفاده از محصولات بروز و کاربردی محیط را طبق سلیقه و سبک مورد نظر شما طراحی خواهند کرد.